Cum sa faci aplicatii in realtime

Motivul

Aproape toti programatorii au fost pusi odata intr-o situatie de a dezvolta o aplicatie in care timpul de raspuns e foarte important. De aceea, a fost introdus termenul de realtime.

Pentru proiectele mai mici, se poate imita functia de realtime folosind reincarcari dese ale paginii sau prin transmiterea cererilor foarte rapid. Fara doar si poate, acest lucru va duce la supraincarcarea serverului odata cu cresterea popularitatii.

Solutia?

Pentru combaterea problemelor de performanta, in 2011, a fost introdusa tehnologia WebSocket. De atunci, utilizatorii fiind capabili sa isi dezvolte aplicatiile cu un alt nivel de comunicare.

Cum functioneaza cererile HTTP:

  1. Du-te pe pagina principala.
  2. Serverul primeste cererea ta de a difuza pagina catre browserul tau. Cererea poate contine elemente aditionale cum ar fi cookie-urile si date despre dispozitiv.
  3. Serverul face verificari asupra elementelor trimise si in urma lor trimite raspuns corespunzator.
  4. Conexiunea actuala este inchisa. Serverul nu mai poate relua legatura cu tine.

Trecand la calcule, observam ca pentru un numar de 1.000 de utilizatori unici care vor reincarca pagina de pe site-ul tau de aproximativ 3 ori fiecare obtinem 3.000 de cereri catre server.

Cum functioneaza cererile prin WebSocket:

  1. Te duci pe o pagina web.
  2. Serverul primeste cererea ta de a difuza pagina catre browserul tau. Cererea poate contine elemente aditionale cum ar fi cookie-urile si date despre dizpozitiv.
  3. Serverul face verificari asupra elementelor trimise si in urma lor trimite raspuns corespunzator.
  4. Conexiunea actuala este inca deschisa. Daca serverul vrea sa reia legatura cu tine – sa iti trimita o actualizare – poate sa faca acest lucru, nefiind nevoie ca tu sa reincarci pagina.

Daca trecem de data asta la calcule, observam ca pentru 1.000 de utilizatori ne sunt necesare 1.000 de cereri catre server. Faptul ca utilizatorii nu sunt nevoiti sa reincarce pagina pentru noutati aduce un plus din punct de vedere al experientei de vizitare – lumea e din ce in ce mai lenesa – dar si o reducere a incarcarii serverului.

In articolele urmatoare vom incepe crearea unor aplicatii model in timp real, iar pentru a fi la curent cu noile aparitii va puteti abona la noutati.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *